به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، امروز طی نشستی با حضور مدیران بازار سرمایه و مدیران صداوسیما، راهاندازی تلویزیون بورسی و امکانات استودیوی بورس بررسی شد. در این جلسه، سیاوش وکیلی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس، بیان کرد: داشتن شبکۀ تلویزیونی اختصاصی بورس همواره یکی از آرزوهای دیرینۀ بازار سرمایه بوده که جای خالی آن همیشه احساس میشد. وی اضافه کرد: بورس در حال حاضر موضوعی ملی است و در این راستا راهاندازی تلویزیون بورس را به فال نیک میگیریم.
وکیلی گفت: مقرر شده است تا شبکه «ایران کالا» به پخش این برنامهها اختصاص یابد و پوشش آن در فازهای بعدی در کشور از ٧٠ به ۱۰۰ درصد برسد. مدیر روابط عمومی و امور بینالملل سازمان بورس در خصوص نام این شبکه عنوان کرد: پیشنهاد میشود نام این شبکه مانند شبکه اقتصاد، «شبکۀ بورس» یا «شبکۀ سرمایه» باشد. سازمان بورس تمام تلاش خود را در جهت راهاندازی این شبکه خواهد کرد و انتظار میرود تا دو هفتۀ آینده راهاندازی شود. وی افزود: نیاز به آموزش و فرهنگسازی بیش از پیش وجود دارد.
علی صحرائی، مدیرعامل شرکت بورس تهران نیز در این جلسه بر تاثیر وافر رسانه در افکار عمومی و افزایش سواد عمومی در کشور تاکید کرد و افزود: انتظار میرود با ایجاد تلویزیون بورسی و همکاری مسئولان صداوسیما، محتوای آموزشی مورد نیاز مردم در اختیار همۀ اقشار جامعه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد سهامداران بورس از ٥ میلیون به ١٦ میلیون رسیده است که ١١ میلیون از این تعداد کمتر از ٥٠ میلیون تومان سهام خریدهاند، براین اساس لزوم توسعۀ فرهنگ سهامداری و آگاهسازی بیش از پیش وجود دارد.
صحرائی تصریح کرد: خوشبختانه سهامداران طی یک هفتۀ اخیر به سمت سهمهای بنیادی گرایش پیدا کردهاند که نشان از افزایش آگاهی آنان به فضای بازارسرمایه نسبت به قبل دارد.