امروز مورخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ،بزرگترین مرکز خدمات بازار سرمایۀ ایران با حضور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران کارگزاری مفید راهاندازی شد.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، افزایش چشمگیر تعداد فعالان بورس طی دو سال گذشته، ضرورت ارائه خدمات آنلاین و پشتیبانی از سهامداران را دو چندان کرده است. از همین رو امروز بزرگترین مرکز خدمات بازار سرمایه ایران با هدف آموزش، پشتیبانی و رفع مشکلات سهامداران بورس با حضور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار و مسئولان کارگزاری مفید افتتاح شد.
این مرکز با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفتهای که در اختیار دارد امکان پاسخ گویی ۲۴ ساعته را از طریق تمامی کانالهای ارتباطی از جمله تماس، ایمیل، کامنت شبکههای اجتماعی، پیامهای سامانههای آنلاین معاملاتی برای تمامی سهامداران بدون در نظر گرفتن اینکه مشتری کدام کارگزاری باشند، فراهم آورده است. علیرضا ناصر پور معاون نهادهای مالی سازمان بورس در این مراسم در خصوص مرکز پشتیبانی و خدمات بازارسرمایه ایران ، اظهار کرد: سطوح پاسخ گویی نهادهای مالی به واسطۀ تعامل مستقیمتر با مردم، باید عمیقتر از سازمان بورس و ارکانهای مربوط به آن باشد، به همین خاطر راهاندازی چنین مرکزی برای بازار سرمایه یک ضرورت بود.
او افزود: لزوم راهاندازی چنین مرکزی با توجه به رخدادهای ۲ سال گذشته بیش از پیش شده و حتی اهمیت این مسأله در قوانین و مقررات بازار سرمایه نیز مورد تأکید قرار گرفته و طبعاً لازم است کارگزاریها اقداماتی را در این راستا انجام دهند و با توجه به ارتباط مستقیم با سهامداران در این خصوص پیشرو باشند. معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در خصوص صدور مجوزهای جدید برای تأسیس نهادهای مالی، بیان کرد: اکنون بیش از پیش در صدور مجوزهای جدید برای نهادهای مالی دقت عمل صورت میگیرد و قوانین سختگیرانهتر شدهاند.
ناصرپور گفت: در حال حاضر مرکز پشتیبانی و خدمات بازار سرمایه دیتا سنترها، سرویسهای oms قوی، و سرویس oms بکآپ و سایر موارد را به منظور تعامل بیشتر و بهتر با مشتریان فراهم آورده است. او بیان کرد: طی دوسال گذشته کارگزاریها بیش از هر نهاد مالی دیگر با حجم انبوهی از مراجعات مواجه بودند که همین امر گاهاً پاسخگویی آنها را با مشکل مواجه میکرد اما اکنون سعی براین است تا با راهاندازی چنین مراکزی روند پاسخگویی به سهامداران را تسریع بخشیم. معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تصریح کرد: تلاش سازمان بورس براین است تا با بهرهگیری از سیاستهای کمی و کیفی در بخشهای مختلف از جمله سبدگردانها، مشاوران سرمایهگذاری و کارگزاریها، سطح پردازشهای مالی را ارتقاء بخشد.
ناصر پور تأکید کرد: الگو شکلگیری خدمات بازار سرمایه یک الگو موفق بوده و لازم است این روند ادامهدار باشد. لازم به ذکر است تمام نهادهای مالی نیز موظفاند به سؤالات مشتریان خود به درستی پاسخ دهند. به طور قطع اگر این امر به درستی شکل گیرد، شاهد یک رقابت تنگاتنگ بین نهادهای مالی خواهیم بود. او گفت: ما هم نیز در سازمان بورس درصدد آن هستیم که با تسهیل فرآیندها، شفافسازی و حذف فرآیندهای زائد و غیرضروری، روند اعطای مجوز در راستای تأسیس نهادهای مالی را تسریع بخشیم. معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در پایان تصریح کرد: باتوجه به افزایش عمق بازار سرمایه انتظار میرود که نهادهای مالی در راستای حمایت و پشتیبانی از سهامداران از هیچ تلاشی ممانعت نکنند.